Bij een succesvolle website denk je aan 'verkoop' maar zonder de juiste doelgroep op je website zal je weinig verkopen.
Maar hoe krijg je de juiste doelgroep naar je website? Dit is de vraag die jij je moet stellen als jij een succesvolle website wilt krijgen.
Goede online marketing bestaat uit 3 stappen. Stap 1 voorbereiden van je website, stap 2 bezoekers naar je website trekken en stap 3 meten en verbeteren. Met deze 6 tips – en doorzettingsvermogen – krijg je gratis meer bezoekers op je site.
Aan ‘zo maar’ bezoekers op je website heb je niet veel. Je wilt bezoekers op je website die jij kunt helpen, informeren en uiteindelijk van jouw kennis of kunde overtuigd zijn en bij je kopen.
Daarom is het belangrijk dat jij goed nadenkt over wie jouw doelgroep is. Wie zijn ze, wat doen ze en welke online media gebruiken ze, Facebook, LinkedIn, Youtube, of off line media zoals krant en radio.
Met deze informatie weet jij waar je ze kunt bereiken en hen gericht een boodschap sturen.
Met vooraf bepaalde doelen en je resultaat in Google Analytics te meten, weet je precies wat werkt en wat niet.
Ik heb het al eerder gezegd, ‘content is king’. De meest effectieve manier om meer bezoekers naar je website te krijgen is verdraaid goede content schrijven.
Hoe meer problemen jij van potentiële klanten kunt oplossen door het schrijven van goede content, hoe groter de kans is dat bezoekers je website vinden.
Wanneer jij relevante teksten schrijft waarnaar bezoekers opzoek zijn, des te groter de kans is dat jouw teksten getoond worden in de zoekmachines. Geef de lezers zoveel waarden dat het pijn doet als je het opschrijft.
Dat is waarvoor mensen bij jouw terug komen en uiteindelijk klant bij je worden én blijven, want je blijft natuurlijk goeie artikelen schrijven.
Geef antwoord op vragen van klanten, zo krijg jij meer bezoekers naar je website.
Ik vertel mijn klanten altijd; begin met het einddoel voor ogen. In dit geval is er voor zorgen dat bezoekers jouw website vinden.
Dit gebeurt alleen wanneer jij relevante informatie op jouw website weergeeft en hem of haar tot actie aanzet.
Dus denk na over hoe jij Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest of Instagram in kunt zetten om bezoekers naar een specifieke pagina op je website of landingspagina kunt leiden.
Een andere gratis manier is het toevoegen van call-to-actions aan links die je deelt. Een call-to-action is een opvallende button of link.
Een perfecte manier om je e-book, workshop of evenement die op je site staat, onder de aandacht te brengen op social media.
Welke 'actie' denk je dat Netflix wil dat jij onderneemt?
Een andere gratis manier om meer bezoekers op je website te krijgen is door Facebook comments weer te geven op jouw website.
Onderaan jouw artikelen geef je bezoekers de mogelijkheid om reacties te geven op je content.
Reacties komen dan op de timeline van die persoon te staan en mensen uit de vriendenkring van deze persoon zien dat artikel en kunnen op deze manier ook je kennis maken met je website en jouw expertise.
Een strategie om meer bezoekers naar je website te trekken, is het versturen van een nieuwsbrief.
Zo bereik je bezoekers die eerder op jouw website zijn geweest. Ze hebben zich bij een eerder bezoek ingeschreven omdat jij hen waardevolle content hebt gegeven.
Men schrijft zich in omdat jij een vraag hebt beantwoord of hen hebt geënthousiasmeerd met jouw content.
Gefeliciteerd, dat heb je goed gedaan. Nu is het noodzakelijk dat je hen blijft prikkelen om naar je website terug te komen om uiteindelijk je dienst of product te verkopen.
Door één of twee keer per maand een nieuwsbrief te versturen met daarin waardevolle artikelen zul je merken dat de lezers van jouw nieuwsbrief je website vaker bezoeken.
Meer bezoekers op je website is geen doel op zich. Uiteindelijk wil je toch je product of dienst verkopen.
Zorg daarom dat je heel gericht bezoekers naar je goed georganiseerde website leidt, sterke content produceert, artikelen promoot via social media en regelmatig je nieuwsbrief verstuurd. Dan weet ik zeker dat jij meer verkeer, verkoop, aandacht en omzet genereert.
En, met welke stap ga jij beginnen? Of heb jij andere ideeën?
zes&zeventig zorgt dat jouw website gevonden wordt met de juiste online marketing en zoekmachine optimalisatie.
Schoenmakerstraat 6, Alkmaar
06 48 38 92 27