Hoe verhoog je de bezoekersaantallen naar je website in 2022?


Meer website bezoekers trekken

Meer website bezoekers trekken is vrij eenvoudig, toch?

Helaas niet. Er is geen snelle oplossing om organisch meer bezoekers op je website krijgen.

Waarom?

Organisch verkeer is gericht - wat betekent dat de gebruikers die doorklikken naar jouw website een specifieke intentie hebben.

Dit zorgt dat een hogere percentage 'organische' bezoekers tot een transactie overgaat dan een willekeurige bezoeker van een 'betaalde' zoekopdracht.

Organisch verkeer: Wat is het en waarom het belangrijk is voor je bedrijf

Organisch verkeer verwijst naar bezoekers die naar jouw website komen na het uitvoeren van een zoekopdracht in een zoekmachine zoals Google en Bing.

Organisch verkeer is de meest belangrijke vorm van verkeer voor je website, maar kost tijd om resultaten te zien.

Organisch verkeer kan jouw geloofwaardigheid ook vergroten, omdat gebruikers eerder geneigd zijn om websites te vertrouwen die organisch scoren.

Meer vertrouwen dan advertenties.

Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?

  1. Welke vragen heeft je doelgroep?
  2. Gebruik longtail-zoekwoorden
  3. Ga bloggen of laat blogs schrijven
  4. Denk aan influencermarketing
  5. Maak gebruik van on-page SEO
  6. Verbeter slecht-presterende content
  7. Word gastblogger
  8. Maak video content op YouTube
  9. Promoot je content op sociale media
  10. Beantwoord vragen op Google's 'Mensen vragen ook'
  11. Meld jouw website aan bij bedrijfsgidsen

Hieronder leg ik de 11 stappen uit om meer bezoekers op je website te krijgen:

1. Welke vragen heeft je doelgroep?

Je begint altijd eerst na te denken wie het is die je wilt helpen. Ervan uitgaande dat je niet direct begint met verkopen.

Wil je dat je content scoort, dan moet je zorgen dat jouw content vragen beantwoord die je potentiële bezoekers hebben.

Het moet waarde bieden, hun leven op de een of andere manier verbeteren en inzichten bieden die geen enkele andere website biedt of betere content aanbiedt dan de bestaande concurrentie.

Stel jezelf de volgende vragen voordat je content gaat maken:

  • Heb ik mijn publiek rechtstreeks gevraagd wat ze willen lezen?
  • Ken ik hun pijnpunten, angsten, behoeften en verlangens?
  • Heb ik de gegevens om dit te ondersteunen, of ga ik ervan uit dat dit is wat ze willen?
  • Wat is het primaire doel van deze content?
  • Wat is het uiteindelijke doel dat ik met deze content wil bereiken?
  • Welke actie wil ik dat gebruikers ondernemen wanneer ze deze content lezen?

Optimaliseren voor conversies betekent echt content voor mensen creëren.

Maak content die leeft en ademt en een doel dient.

2. Gebruik longtail-zoekwoorden voor meer bezoekers naar je website

Stacks Image 173431

Bron: Semrush

Het schrijven van hoogwaardige content is slechts het begin als je wilt leren hoe je meer bezoekers naar je website kunt leiden.

Je kunt organische bezoekers voor een groot deel verhogen als je je richt op long-tail zoekwoorden in jouw zoekwoordenonderzoek.

Longtail-zoekwoorden zijn een combinatie van drie of vier woorden, zoals 'beste glutenvrije vegan koekjes' of 'restaurants in Haarlem'.

Je kunt aansprekende titels voor je blog berichten maken door longtail-zoekwoorden te gebruiken.

Je kunt hier online tools zoals de gratis zoekwoordgenerator van Ubersuggest en Ahrefs gebruiken.

Omdat longtail zoekwoorden heel specifiek zijn betekent dat je bezoekers heel gericht binnen komen op jouw website.

Ze zijn dus echt op zoek zijn naar jouw product of dienst. Hierdoor is de conversie hoog.

Ondanks dat het zoekvolume lager is, kun je misschien wel meer bezoekers ontvangen op je website omdat er meer longtail zoekopdrachten zijn dan short tail zoekwoorden.

Zoekers vullen namelijk vaker zinnen in dan alleen één woord in Google.

3. Ga bloggen of laat blogs schrijven

Ga bloggen voor meer website verkeer

Met een blog krijg je gratis meer bezoekers op je website.

Met een blog verbreed je het aantal zoekwoorden waarop je gevonden kunt worden.

Uiteindelijk kun je met een blog meer bezoekers naar je website trekken, wat ook nog eens positief is voor SEO: hoe meer bezoekers er op je website komen, hoe relevanter je website wordt voor zoekmachines als Google.

In dit artikel 'SEO blog laten schrijven om bovenaan in Google te komen' ga ik dieper in op hoe je een goed blog schrijft of waar je op moet letten als je blogs gaat uitbesteden en laat schrijven.

4. Denk aan influencer marketing voor meer bezoekers op je website

Influencers hebben over het algemeen veel volgers vaak actief in die niche.

Als ze jouw merk vermelden en aanbevelen, kan dit enorm veel organisch verkeer naar je website genereren.

Doe onderzoek naar influencers in jouw niche en ga een samenwerking aan met influencers en laat hen ambassadeur worden van jouw merk.

Dit werkt goed als je een klein bedrijf hebt. Bedenk samen originele, nieuwe content voor jouw bedrijf.

Ga niet gelijk voor de grote bekende influencers met honderdduizenden volgers want hier zit een prijskaartje aan.

Nee, ga voor influencers met bijvoorbeeld tussen de 10 en 30 duizend volgers.

Je kunt het ook omdraaien door je website open te stellen.

Zorg dan voor gastblogs, videobijdragen van derden, exclusieve interviews of quotes van experts.

Zo creëer je een groter volume aan content en vergroot je je bereik.

Mensen hebben een grote ego dus als jij een interview afneemt van een aantal grotere influencers die in de zelfde niche zitten als jij, dan willen ze maar al te graag teruglinken naar jouw website ;)

Een slimmer manier om je website onder de aandacht te brengen en daarnaast backlinks creëren.

5. Maak gebruik van on-page SEO

Goede broncode

Naast het maken en publiceren van de juiste content, wil je jouw webpagina's optimaliseren voor zoekmachines.

Pagina optimalisatie ook wel on-page SEO, is de praktijk van het optimaliseren van webpagina's voor specifieke zoekwoorden om de zichtbaarheid in zoekmachines te verbeteren.

On-page SEO bestaat o.a. uit het optimaliseren van afbeeldingen, HTML-tags en koppen, ook wel headings genoemd.

Zorg ervoor dat je afbeeldingen je content ondersteunen en optimaliseer je metabeschrijving en titels.

Pagina optimalisatie is een belangrijke factor om hoger in Google te verschijnen en je meer website bezoekers krijgt.

Er is geen standaard workflow voor onpage-optimalisatie.

Analyse en implementatie moeten echter zo uitgebreid mogelijk zijn, om ervoor te zorgen dat elke gelegenheid wordt benut om de positie van zoekmachines te verbeteren.

Ondanks dat er geen eenvoudige stapsgewijze handleiding is voor het aanbrengen van onpage-SEO verbeteringen heb ik hier een lijst met de meest belangrijkste elementen.

Ze zijn onderverdeeld in vier hoofdcategorieën:

1. Technische optimalisatie

Er zijn drie belangrijke technische componenten van een website die kunnen worden geoptimaliseerd:

A. Serversnelheid:

Omdat de laadtijden van websites door zoekmachines worden beschouwd als onderdeel van het beoordelen van jouw website, is het verkorten van de reactietijd van de server een belangrijk onderdeel van onpage-optimalisatie.

B. Broncode:

Een efficiënte broncode kan bijdragen aan betere website prestaties.

Overbodige functies of codesecties kunnen vaak worden verwijderd of andere elementen kunnen worden samengevoegd om het voor de Googlebot gemakkelijker te maken om de site te indexeren.

2. Content

Content verwijst in deze context niet alleen naar zichtbare elementen op het scherm, zoals teksten en afbeeldingen.

Het bevat ook elementen die aanvankelijk onzichtbaar zijn, zoals alt-tags of meta-informatie.

A. Tekst:

Lange tijd werd tekstoptimalisatie uitgevoerd op basis van zoekwoord dichtheid. Dit is nu achterhaald.

Het doel van tekstoptimalisatie moet altijd zijn om een ​​tekst te maken die niet alleen rond één zoekwoord is opgebouwd, maar ook gericht is op longtail-zoekwoorden.

Zo zorg je ervoor dat de meeste termen gedekt zijn zijn. Het is het niet meer voldoende om teksten alleen te optimaliseren voor zoekmachines.

Daarom zijn longtail-zoekwoorden zo belangrijk, dit zijn veelal vragen van echte mensen. Zie punt 2.

B. Structurele tekstelementen:

Dit gaat over het gebruik van alinea's of bulletpoints, h1, h2, h3-heading-tags en het vet of cursief maken van tekstelementen of woorden.

C. Grafisch:

Alle afbeeldingen zijn belangrijke elementen op de pagina die kunnen worden geoptimaliseerd.

Ze kunnen helpen om de relevantie van de content te vergroten en goed geoptimaliseerde afbeeldingen kunnen in Google-zoekopdracht verschijnen.

Mooie series van foto's of sliders kunnen ook de tijd die gebruikers op de site doorbrengen, verlengen.

Bestandsnamen van afbeeldingen zijn een onderdeel van beeldoptimalisatie.

De afbeelding image.1e0071e6.JPG zegt Google niets.

Geef deze dus een naam, gerelateerd aan het zoekwoord of het onderwerp waarover je content gaat.

YouTube videos maken voor meer traffic

D. Videos:

Veel van wat voor afbeeldingen geldt, geldt ook voor video's.

Heb je een YouTube kanaal met video's, zorg dan dat deze video's bovenaan de pagina op je website getoond worden en daarna de tekst van je blog.

Dit zorgt dat als mensen zoeken op dat onderwerp, jouw video getoond wordt in de Google zoekresultaten.

Wat weer zorgt dat er sneller geklikt wordt.

E. Meta-tags:

Meta titels zijn een pagina-element dat belangrijk is voor rankings, en meta beschrijvingen, zijn een indirecte factor die van invloed is op de CTR (Click-Through Rate) op de pagina's met zoekresultaten van zoekmachines.

Dit zijn beide belangrijke onderdelen van onpage-optimalisatie.

Ze worden beschouwd als onderdeel van de content omdat ze nauw samen met de teksten en afbeeldingen moeten worden geoptimaliseerd.

Dit helpt ervoor te zorgen dat er een duidelijke overeenkomst is tussen de zoekwoorden en onderwerpen die in de content worden behandeld en die in de metatags worden gebruikt.

F. Gebruik Schema.org meta tags

Schema.org rich results

Zet je Schema.org meta tags goed in dan zal je in de Rich Results terecht komen.

Zie een rich result voorbeeld hier boven met de sterren.

Rich Results staat voor uitgebreide resultaten. De resultaten verhogen de doorklik naar je website.

3. Interne links en structuur

Stacks Image 173348

Interne links worden gebruikt door Googlebots om de structuur van je website te begrijpen en helpt de bezoekers om snel te navigeren op je website.

A. Logische structuur en crawl diepte:

Het doel hiervan is om menu's zorgvuldig te structureren en ervoor te zorgen dat een website niet meer dan vier niveaus bevat. (Dit kan per onderwerp verschillen natuurlijk.)

Hoe minder niveaus er zijn, hoe sneller een bot alle subpagina's kan bereiken en crawlen.

B. Interne links:

Dit bepaalt hoe linkjuice wordt beheerd en verspreid over een website en kan helpen de relevantie van een subpagina met betrekking tot een bepaald zoekwoord te vergroten.

Linkjuice staat voor de waarde die een webpagina aan een andere pagina geeft via een link.

Een goede sitemap is een van de belangrijkste basisprincipes van on-page SEO die er is.

Een sitemap is ongelofelijk belangrijk, zowel voor gebruikers die door de website proberen te navigeren als voor crawlers van zoekmachines.

C. Canonization:

Manieren om dubbele content te vermijden, zijn onder meer het juiste gebruik van bestaande canonieke tags en/of het toewijzen van pagina's met een noindex-attribuut.

D. URL-structuur:

Hierbij wordt gecontroleerd of er gebruik wordt gemaakt van zoekmachine vriendelijke URL's en of de bestaande URL's logisch aan elkaar gerelateerd zijn.

URL-lengte kan ook worden bekeken als onderdeel van onpage-optimalisatie. Let op met het tonen van bijvoorbeeld de datum in een url. Dit is overbodig.

E. Focus:

Pagina's die geen nuttige content bevatten en die als zinloos kunnen worden beschouwd voor de Google-index, moeten worden getagd met de robots-metatag 'noindex', waardoor ze niet in de zoekresultaten worden opgenomen.

Dan kun je denken aan factuur pagina's als je een webshop hebt.

4. Ontwerp

Stacks Image 173452

Een belangrijke factor in webdesign tegenwoordig is bruiksgemak.

Complexe afbeeldingen (bijvoorbeeld met behulp van Flash, wordt dit nog gebruikt?) worden vaak vervangen door meer eenvoudige alternatieven om de functionaliteit van de pagina te vergroten.

Hetzelfde kan gelden voor andere elementen zoals JavaScript applicaties.

A. Mobiele optimalisatie:

Dit betekent dat de desktopinhoud van een website moet worden aangepast zodat deze gemakkelijk kan worden geopend en bekeken op mobiele apparaten zoals smartphones of tabletcomputers.

Denk bij het mobiel vriendelijk maken van je website ook na of alle content op mobiel nodig is om getoond te worden.

B. Bestandsgroottes:

Afbeeldingen of afbeeldingen die te groot zijn, kunnen de laadtijd van een pagina drastisch verhogen en je website vertragen.

Als onderdeel van hun onpage-optimalisatie wil je de bestandsgrootte zo klein mogelijk houden.

Er zijn online tools die helpen bestanden te verkleinen.

C. Oproep tot actie:

Ook wel call to action genoemd gaat over een specifiek pagina element inzetten om website bezoekers te overtuigen om over te gaan tot actie.

Hierbij kun je denken aan inschrijven voor de nieuwsbrief, een bestelling plaatsen, het downloaden van een e-book etc.

Al deze onpage verbeteringen zal het website verkeer en de zichtbaarheid van jouw website in de SERP's vergroten.

SERP staat voor Search Engine Results Page dat “zoekmachine resultaat pagina” betekent.

6.Verbeter slecht-presterende content

Slecht-presterende content is content op een website dat zijn werk niet doet waarvoor het bedoelt is.

Dit kan jouw kansen om goed te scoren in de zoekresultaten in gevaar brengen.

Het verbeteren van slecht-presterende pagina's is een belangrijk onderdeel van ieders contentstrategie.

Het stelt belangrijke content in staat om hoger te scoren in de zoekresultaten en helpen meer organisch verkeer te genereren.

Dit is een vaak vergeten manier om het aantal bezoekers te verhogen van een website.

7. Word gastblogger en krijg meer website bezoekers

In punt 4 beschrijf ik hoe je influencers kunt inzetten om je website verkeer te verhogen.

Gastbloggen werkt andersom. Jij kunt gastblogger worden voor andere websites.

Je komt onder de aandacht bij een groep mensen waar je normaal misschien niet zo snel mee in aanraking komt.

Zo zorg je er ook voor dat je eigen blog groeit.

Zorg er wel voor dat bij het gastartikel links staan naar jouw eigen website, blog en social media kanalen.

Jouw gastpost op een website met hoge autoriteit kan het verkeer naar jouw website aanzienlijk vergroten.

Dit kan verwijzingsverkeer opleveren en jij krijgt daarmee backlinks op je website.

8. Maak video content voor op YouTube

Stacks Image 173456

Audio en video zijn belangrijke content die je veel bezoekers kunnen opleveren naar je website.

YouTube-video's kunnen helpen bij het verkrijgen van nieuwe abonnees.

Het maken en uploaden van video's is een online marketingstrategie.

Hiermee kun je klanten een demonstratie van jouw product of dienst tonen.

Het helpt ook om vragen over jouw bedrijf te beantwoorden.

Dit kan het aantal aankopen aanzienlijk verhogen en organisch zoekverkeer naar jouw website leiden.

Een ander mooi gegeven is dat wanneer jouw YouTube video's een 'hit' zijn, je geld kunt verdienen met YouTube.

Daarnaast is het belangrijk dat je de YouTube video's boven je blog artikel plaats.

Zoeken mensen naar jouw onderwerp dan kom jij met je video zichtbaar in de Google zoekresultaten te staan.

9. Promoot je content op sociale media

Het promoten van je producten en het delen van relevante content op sociale media is een eenvoudige manier om meer leads te genereren, conversies te stimuleren en de verkoop te verhogen.

Hoewel het delen van content op social-mediaplatforms een uitstekende methode voor contentmarketing is, moet je assertief zijn.

Neem bijvoorbeeld deel aan discussies met relevante hashtags op Twitter.

Om met bezoekers in contact te komen, beantwoordt vragen op je Facebook-pagina en reageer op reacties.

Plaats content op relevante, drukbezochte communities, zoals Quora, LinkedIn en Reddit.

Of meld je aan bij Facebook groepen in jouw niche en maak deel uit van de gesprekken.

Help de mensen die vragen hebben, maar ga niet gelijk over tot verkopen van je product of dienst.

Zorg ervoor dat je interactie hebt met je volgers op verschillende sociale netwerken, zodat je een band met hen kunt opbouwen en op lange termijn vertrouwen kunt opbouwen.

Op die manier is de kans groter dat ze je content delen met hun netwerk, wat het verkeer naar je website en de naamsbekendheid bevordert.

10. Beantwoord vragen op Google's 'Mensen vragen ook'

Stacks Image 173460

Je kent het wel in Google 'Mensen vragen ook'.

Deze vragen komen vaak onder de zoekopdracht te staan en geeft aan welke andere vragen men heeft over het zelfde of gerelateerde onderwerp.

In plaats van algemene content over een onderwerp te maken, wil je dieper graven en zoeken naar vragen die mensen stellen op bijvoorbeeld Google.

Een overgrote meerderheid van degenen die deze vragen stellen, zijn ondernemers of particulieren die op zoek zijn naar specifieke oplossingen.

Je kunt content maken voor een doelgroep die organisch verkeer genereert.

Ben je aan het bloggen, gebruik dan Google's 'Mensen vragen ook' om vragen te vinden waarmee je in je blog artikelen de antwoorden geeft.

Als je content maakt rond actuele vragen die gebruikers hebben gesteld, weet je zeker dat je organische website bezoekers genereert.

Een andere tip is om AnswerThePublic te gebruiken bij je zoektocht naar vragen die mensen stellen in een bepaald onderwerp.

Niet alleen mooi vormgegeven maar de data is heel handig om te gebruiken voor het maken van content. Zie punt 1.

11. Meld jouw website aan bij bedrijfsgidsen en verhoog je website bezoekers

Bedrijfsgids Smaakvol NH

Online bedrijfsgidsen zijn gidsen waar je bedrijven in kunt vinden.

Bij deze gidsen wordt een bedrijf vaak gefilterd per branche en/of locatie.

Online bedrijfsgidsen maakt het mensen makkelijker om bepaalde bedrijven te vinden.

Door deze gidsen kunnen mensen gemakkelijk bedrijven met elkaar vergelijken door middel van reviews bijvoorbeeld.

Google Business en Smaakvol NH zijn een voorbeeld van een bedrijfsgids.

Sommige mensen zoeken bepaalde producten of diensten via een bedrijfsgids en zo kunnen mensen bij jouw bedrijf terecht komen.

De backlinks die bedrijvengidsen genereren is een belangrijke bijkomstigheid van het aanmelden bij deze gidsen.

Kwalitatieve backlinks zijn namelijk heel belangrijk bij het verhogen van je aantal website bezoekers.

Conclusie

Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?

Deze tips om meer bezoekers naar je website te krijgen zijn niet alle methodes om je website verkeer te verhogen.

Wel zijn dit hele belangrijke tips en helpen je om snel resultaat te zien in de zoekmachines.

Belangrijk om te weten is dat van het onderzoeken van de vragen voor in je artikelen tot het maken van YouTube video's tot het aanmelden bij bedrijfsgidsen, veel tijd kost, maar het uiteindelijk wel loont.

SEO optimalisatie is een marathon en geen sprint zoals wel eens gezegd wordt.

Pas je de bovenstaande optimalisatie tips toe, dan ben je bezig om veel bezoekers naar je website te krijgen.

Bekijk hoe onze marketingdiensten jouw bedrijf kunnen helpen groeien

Over zes&zeventig

zes&zeventig zorgt dat jouw website gevonden wordt met de juiste online marketing en zoekmachine optimalisatie.

Adres

Schoenmakerstraat 6, Alkmaar

Telefoon

06 48 38 92 27