Waarom social media uitbesteden loont?


Stacks Image 173136

Je bent ondernemer en gebruikt social media om je klanten te bereiken, maar om elke keer tijd te vinden om social media berichten te bedenken, te maken en te plaatsen is steeds vaker een probleem.

Stel jezelf eens voor dat het ‘probleem van social media berichten bedenken, maken en plaatsen’ helemaal niet bestaat. Nooit meer!

Een logische oplossing is namelijk je social media beheer uit te besteden aan een bedrijf dat daarin gespecialiseerd is.

Kan ik social media marketing uitbesteden?

Natuurlijk kun je jou social media beheer uitbesteden. En misschien vind je het een eng idee, maar denk je dat grote bedrijven zelf hun social media marketing doen?

Deze bedrijven werken met budgetten die jij misschien niet hebt, maar ze besteden hun marketing zeker wel uit, intern of extern. zes&zeventig heeft ook voor jouw budget een oplossing.

Een aantal redenen waarom je als bedrijf jouw social media marketing bij een social media bureau zou leggen kunnen zijn:

  1. Je hebt geen tijd voor social media
  2. Je weet niet welke berichten je moet maken
  3. Je weet niet hoe je berichten kunt maken
  4. Je hebt geen zin om het zelf te doen
  5. Je hebt belangrijkere dingen te doen

Stacks Image 173226

Social media laten beheren scheelt jou veel werk en tijd

Ik heb inmiddels aardig wat gesprekken gevoerd met ondernemers over social media. En veel gesprekken gingen over dat social media veel tijd kosten.

Ondernemers weten dat er een marketingplan vooraf moet zijn, maar weet men niet goed hoe je zo een marketingplan maakt.

Zie het als het bouwen van een huis, als jij geen goede tekeningen hebt en je geen goede fundering hebt waarop je huis komt te staan, dan wordt dat huis geen pretje om in te wonen.

Dat zelfde geld voor het hebben van een marketingplan. Werk je zonder marketingplan aan je social media, dan bestaat jouw social media alleen uit zenden en weet je niet wie je klanten zijn, waar deze klanten zich bevinden of wat voor soort berichten deze klanten van je willen zien.

En met dat gegeven is social media, zonder plan, zonde van je tijd. Tijd die jij beter kunt besteden. Voor het MKB neemt het al snel 10 tot 16 uur per week in beslag en is het niet planbaar als je zou willen.

Is social media webcare belangrijk?

De consument zit niet van 9 tot 5 op bijvoorbeeld Instagram of Facebook en dus is webcare, een belangrijk onderdeel van het uitbesteden van je social media.

(Webcare is het beleid van een bedrijf om actief te reageren op uitlatingen over dat bedrijf in sociale media, bijvoorbeeld van consumenten die vragen of klachten hebben. Wikipedia)

Uit het onderzoek ‘Stand van Webcare 2018’ wordt duidelijk dat webcare een fulltime service is. Je bezoekers 24/7 te woord staan is dus echt noodzakelijk, want wat als je niet reageert?

“Ons brein focust zich vooral op het negatieve, want dit heeft meer psychologische impact dan positieve reacties van dezelfde omvang. Reageren op zowel positieve reacties als vragen of klachten, draagt bij aan de likability van je merk.”

(bron: marketingfacts)

Stacks Image 173174

Social media is teamwork

Om het maximale uit je social media communicatie te halen, moet je een duizendpoot zijn. Je bent tekstschrijver, fotograaf, vormgever, online marketeer, social advertising specialist in één.

En 24/7 online zijn om vragen te beantwoorden.

Ben jij die ondernemer die dat allemaal kan?

Door social media beheer (deels) uit te besteden haal je alle disciplines in huis, van content creatie tot community management én webcare.

En met het monitoren van je social media kanalen krijg je beter contact met je klanten en wekt vertrouwen als je altijd bereikbaar bent voor vragen, opmerkingen of klachten.

Hoe duur is social media uitbesteden?

Huur je een bureau in om voor jou je social media beheer uit handen te nemen, dan kost dat geld.

Daarom werken de grotere bedrijven met marketingbudgetten.

Ik kan je aanraden om ook met een marketingbudget te werken, als je dat al niet doet, dan weet je in grote lijnen wat de uitgaves voor marketing zijn van dat jaar.

Wil je kosten besparen of heb je het budget niet maak dan keuzes die niet ten koste gaan van je kwaliteit op social media.

Maak voor jezelf een maandplanning en werk deze uit naar een weekplanning.

Neem een vaste dag in de week dat jij je social media berichten bedenkt, maakt en plaatst.

Net als je dat doet voor je boekhouding, je boekhouding doe je ook op vaste tijden, toch? ;)

Wil jij weten of zes&zeventig voor jouw budget geschikt is? Bekijk dan de social media beheer pakketten.

Conclusie

Zolang jij een marketingbudget hebt en je social media marketing beheer uitbesteed aan een partij die weet wat online marketing inhoudt en de social media doet voor verschillende bedrijven, dan weet jij zeker dat het goed zit.

Als jij jouw social media beheer uitbesteed aan zes&zeventig, dan beginnen we met het maken van een marketingplan. Je vult vragenlijst in waarmee het marketingplan gemaakt wordt.

Dit zijn vragen zoals; wat je hoopt te bereiken op social media, waarom kiezen bedrijven/consumenten voor jou, hoe social media past in je offline campagnes, om er even een paar te noemen.

Met de antwoorden van jou maak ik een social media marketingplan waarmee we berichten bedenken, ontwerpen, maken, plaatsen en 24/7 webcare toepassen.

Op deze manier heb jij geen omkijken meer naar jouw social media en kun jij je tijd gebruiken voor andere zaken of familie.

Succes met het maken van jou keuze en voor vragen kun je mij altijd bereiken via WhatsApp op nummer 06 48 38 92 27 of e-mail mij op gideon@zesenzeventig.nl.

Bekijk hoe onze marketingdiensten jouw bedrijf kunnen helpen groeien

Over zes&zeventig

zes&zeventig zorgt dat jouw website gevonden wordt met de juiste online marketing en zoekmachine optimalisatie.

Adres

Schoenmakerstraat 6, Alkmaar

Telefoon

06 48 38 92 27